درباره ی موسیقی وبلاگ(پست ثابت)

      

به دلیل بروز بودن وبلاگ از آرشیو هم دیدن فرمائید     

 (این پست ثابت است )

ترانه ی آزادی (Free)  همانند دیگر ترانه های سامی یوسف بسیار زیبا و مضمون بسیار قشنگی دارد ، این ترانه که از البوم امت من می باشد ، درد بسیاری از مسلمانانی است که در غرب زندگی می کنند و به خاطر حجاب و عفتشان مورد توهین قرار می گیرند ، سامی یوسف در این ترانه قصد تسلی دادن به این خواهران محجبه مسلمان را دارد ، و از روسری و حجاب را  نه بعنوان یک حفاظ بلکه  به عنوان آزادی و مایه افتخار زن می باشد. استفاده کرده است ....

معنی آهنگ وبلاگ در ادامه مطلب:

ادامه نوشته

حجاب کامل با مانتو

حجاب کامل با مانتو را توضیح دهید؟

پاسخ 1:نام مشاور: کمالی وحدت:

با سلام خدمت شما دوست گرامی

هر چند که حجاب برتر، به چادری است که سر تا پا و تمام بدن را می پوشاند ولي لازمه داشتن حجاب كامل، حتماً پوشيدن چادر نيست. بلكه اگر مانتو به صورت تنگ و بدن نما نباشد و اندكي گشاده و راحت باشد تا برجستگي هاي سينه و غيره را نشان ندهد و از طرفي نيز آن مقدار كوتاه نباشد كه پايين تنه را نشان دهد، و نيز مقنه يا رو سري اي كه استفاده مي شود، آنچنان كوتاه نباشد كه از جلو يا عقب، موهاي سر بيرون ديده شود، در اين صورتهمين حجاب كافي خواهد بود بود. و خانم مانتو شلواري كه حجاب خود را رعايت مي كند، بهتر است از فرد چادري كه زينت كرده و يا موهايش بيرون و زيبايي و برجستگي هاي بدنش آشكار است.

 

پاسخ 2: نام مشاور: خانم بخشی

دوست گرامی سلام علیکم

محدوده حجاب کامل از نظر دین اسلام پوشش تمام بدن به استثناء وجه و کفین(گردی صورت و مچ دستها به پایین) است. و به نحوی که موجب تهیج و جلب نظر نامحرم نشود. بنابراین هر پوششی که این ویژگی را داشته باشد و تمام زینت ها و برجستگی های بدن را بپوشاند مصداق حجاب کامل خواهد بود و انتخاب مانتو برای حجاب نیز باید همراه با رعایت این حدود باشد.

 

منبع:سایت عفاف و حجاب

نماهنگ غنچه های گل سرخ

ملکه و چادر


http://hijabiran.com/data_file/1703.JPG

چارلز دانشجوی انگلیسی با طعنه به دوست و همکلاسی ایرانی اش همایون می گه :

چرا خانوماتون نمیتونن با مردا دست بدن یا لمسشون کنن !؟؟

یعنی مردای ایرانی اینقدر کارنامه خرابی دارند و خودشون رو نمیتونن کنترل کنن؟؟


همایون لبخندی میزنه و میگه :


ملکه انگلستان میتونه با هر مردی دست بده ؟ و هر مردی می تونه ملکه انگلستان رو لمس کنه؟!


چارلز با عصبانیت می گه :


نه!

مگه ملکه فرد عادیه ؟!!

فقط افراد خاصی می تونن با ایشون دست بدن و در رابطه باشن!!!


همایون هم بی درنگ می گه :

خانوم های ایرونی همشون ملکه هستن!!!

 

درود بر تمام ملکه های سرزمینم

 نويسنده: خانم خواجویی

 منبع: وبلاگ مقر سربازان جنگ سایبری

غربت ریحانه‌ها از کوچه بنی‌هاشم تا خیابان‌های تهران

 

رای مایی (پرمدعا) که سال‌هاست پدرانمان بی‌ادعا برای انقلاب و نظام فعالیت کرده‌اند و بعضاً پدرانی که شهید شدند و جانباز و... که این انقلاب پابرجا بماند و کسانی که به نظام جمهوری اسلامی ایران رأی «آری» دادند و فرزندانشان را به جنگ تحمیلی فرستادند تا باز دست امریکا و هم پیمانانش مثل همیشه از چنگال انداختن به کشور عزیزمان قطع شود و در حسرت یک وجب از خاک ارزشمندمان به هر چیزی مثل تحریم و... متوسل شوند که کمرمان شکسته شود؛ خیلی سخت است که یک فرد نادان و خودباخته به ما بگوید «شماها باید از کشورمان بروید بیرون...»

این کوته فکری، خودخواهی و تکبر غربی تا آنجا افزایش پیدا می‌کند که به چادر زهرا(س) که دختران چادری به این میراث گران بها ارزش می‌نهند، هتک حرمت شده و چادر از سرشان بر می‌دارند و با مشت و لگد به جانشان در کوچه‌ها می‌افتند تنها به خاطر امر به معروفی که سال‌هاست ائمه اطهار ما به آن سفارش کرده‌اند.

این اولین بار نیست و حتماً آخرین بار هم نخواهد بود که افرادی که فقط عریان شدن بدن برایشان ارزشمند است نه زیبایی اندیشه، به جان کسانی بیافتند که سعی کرده‌اند حداقل در این ماه مبارک رمضان حرمت نگه دارند.

سخت است برای امثال ما یعنی کسانی که به اندازه ذره‌ای اسلام را درک کرده‌اند و مدیون شهدا هستند که نگذاشتند پای بی‌حیایی و فساد اجنبی در کشورمان باز شود، کسانی بیایند بگویند «بروید پی کارتان که یک مشت آدم‌های متحجری هستید که کهنه پرستی عشقتان است و بویی از تجدد و تمدن نبرده‌اید».

واقعاً سخت است برای ما، که ما جواب شهدایمان را نمی‌توانیم بدهیم چه برسد به اولیای دین!

در این کشور که خیلی‌ها چشم طمع به ثروت آن را دارند و این ابلهان و نادانان چراغ سبز به بی‌بندوباری امریکا نشان می‌دهند، کهنه پرستانی هستند که به دلیل یک سوال از یک بی‌حجاب که «آیا اینجا ایران نیست؟ آیا نباید تابع قوانین کشوری باشیم که در آن زندگی می‌کنیم؟» مورد ضرب و شتم یاغی صفتان قرار می‌گیرند.

این کهنه پرستان در این ماه، در یک کوچه، با طفلی صغیر کبود می‌شوند و اگر همین بسیجیان متحجر حزب الهی نبودند آن مادر شاید جان می‌داد؛ از این رفتارها همیشه بوده و در تاریخ اسلام هم ثبت شده در اینجا بسیجیان بودند اما در آن کوچه تنها کریم آل طاها بود؛ برای ما حتی خبرش هم درد است اما برای کسی که در غم زهرا (س) این روزها می‌سوزد؛ فرقش شکافته می‌شود!

کارمان به جایی رسیده که در کشور اسلامی امر به رعایت شئونات اسلامی کنیم! آنهم با چاشنی ضرب و شتم!

منبع : وبلاگ شهدا آماده ایم...

زندگی من...

IMG12294500

رعایت بی حجابی در حد تیم ملی!

رعایت بی حجابی در حد تیم ملی!

حجاب در خانواده


نمیخوام وقتتونو با طول و تفصیلِ زیاد بگیرم. فقط یه نکته ی زیبا که آقای قرائتی اشاره کردند رو مطرح میکنم و خلاص.
میگفتند یه بنده خدایی رو دیدند بعد از عروسی داره با سرعت میدوه طرف خونه شون. گفتند کجا میر ی با این عجله؟ گفت الانه که خانمم آرایشاشو پاک کنه!
واقعا خانم های جامعه ی ما چقدر به این حدیث زیبا از رسول خدا عمل کردند؟  و چقدر بی حجابی رو برای همسرشون رعایت کردند؟ کم؟ زیاد؟ در حد تیم ملی؟ در حد لالیگا؟
رسول خدا(ص) فرمود: «بهترین زنان شما، زنی است که برای شوهرش آرایش و خودنمایی کند، اما خود را از نامحرمان بپوشاند.»(1)
و اگه خانم‌ها واقعا به این حدیث عمل میکردند، چقدر به حیای چشم همسرانشون کمک میشد؟

پ.ن
البته آقایون هم از این ماجرا مستثنی نیستند و باید برای همسرشون توی خونه مرتب و تمیز باشن تا خدای نکرده از حیای چشمِ همسرانشون کم نشه.

(1)بحارالانوار، ج 103، ص 

"مهدی منصوریان"


ساده نگذر...

تصاوير متــــــــــحرک مذهبی


من یک محجبه ام(2)

چهار دیواری اختیاری

در حالی که عصبانی بودم وارد منزل شدم، صدای آواز همسایه ام که بشدت بلند بود بر عصبانیتم افزود، رفتم درب منزلشون گفتم: آقای محترم، اگه امکان دارد کمی آهسته تر تمرین آواز کنید اینجا آپارتمان است. او هم خیلی راحت گفت: آبجی، چهار دیواری اختیاری ،صدای من هم اگه شما رو آزار میده می تونید کمی پنبه داخل گوشتون بزارید.

در ضمن مشکل این آپارتمان فقط صدای من است که شما دائما به من تذکر می دهید، بروید مشکلات دیگر ساختمان رو حل کنید.
دقت که کردم دیدم حرف منطقی ای بود. آخه خود من از همین منطق برای پاسخ، بسیار استفاده کرده بودم نمونه اش همین امروز بود که آقایی به من گفت:
 خانم، میدونید که زن و مرد نسبت به یکدیگر حساسند، گفتم بله؛ چطور؟ گفت: بی حجابی و آرایش نامناسب شما من رو خیلی اذیت می کند خواهش می کنم پوشیده تر در جامعه حاضر شوید؛ که من با عصبانیت به او گفتم: خوب، نگاه نکن تا اذیت نشی، به من چه مربوط که شما اذیت می شوید، در ضمن مگر فقط من توی این جامعه بی حجابم که به من تذکر می دهید.

البته جواب آقای همسایه  از جوابی که من به آن جوان دادم منطقی تر بود چون من در جامعه و در محیطی عمومی باعث سلب روانی اجتماع شده بودم ولی همسایه ام در محیطی بسته و بقول خودش چهار دیواری، باعث سلب روانی من شده بود.


منبع:رهروان ولایت

رابطه ی حجاب و استعمار

دیگر زمان آن گذشته است که اشغال و استعمار یک کشور صرفا از طریق تجاوزات و حمله ی نظامی ممکن باشد. استفاده از سلاح و پیاده کردن نیروی نظامی و... . امروزه سیاست مداران به این نتیجه رسیده اند که راه های کم هزینه تر و راحت تری هم وجود دارد و آن، گسترش فرهنگ خود در آن کشور بجای نیروی نظامی خود است. اینکه با استفاده از شبکه های ماهواره ای و پایگاه های اینترنتی و راه های بسیاری از این قبیل؛ فرهنگ منحط خود را بر مردم کشور مورد نظر تحمیل کنند و با تبلیغات گسترده و ترویج آن ،این فرهنگ را بر فرهنگ بومی آن منطقه (شاید نزدیک به 3000 ساله) غلبه دهند و بهتر جلوه دهند.

این امر؛ که در سال های اخیر نیز بیشتر بروز پیدا کرده است، در ایران از سال ها پیش در دست اقدام است و با نا امید شدن از کشتن فیزیکی جوانان ایران، دست به کشتن روحی و معنوی آنها زده اند. اینگونه اقدامات، درباره ی اکثر کشور های اسلامی نیز صورت گرفته است که گزارش زیر در مورد استعمار کشور الجزایر توسط فرانسه است:
فرانتس فانون، نویسنده ی فرانسوی در مورد تفکر استعمار گران (در مورد استعمار الجزایر بوسیله ی فرانسه) می نویسد: « هر چادری که دور انداخته می شود افق جدیدی را که برای استعمار ممنوع بوده در برابر او می گشاید و پس از دیدن هر چهره بی حجابی، امیدهای حمله ور شدن استعمار ده برابر می شود و دیدن در برخورد با زن محجبه یک طرفه است و طرف مقابل نمی تواند او را ببیند و زنی که دیده نمی شود تسلیم نمی گردد و خود را عرضه نمی کند.»
« اولین اقدام غیر فرهنگی که فرانسه در کشور الجزایر صورت داد، تلاش برای از بین بردن حجاب بود؛ و در این کار موفق هم شد، و هر چه (توانست) بدن زن الجزایری را بیشتر عریان کند، چنگـــــــــــال استعمار بیشتر به حلقوم الجزایر فرو رفت. اما مجداً زن الجزایری شخصیت خود را بازیافت و مبارزه علیه استعمار را آغاز گردانید.» [1]

مواظب باشیم در عرصه ی معنویت نیز، در مقابل استعمارگران بایستیم.

ولادت حضرت فاطمه (س) مبارک


فاطمه یعنی شرف،یعنی حجاب, فاطمه فخر زنان، روز حساب
فاطمه یعنی رضای کردگار

شاهکار  خلقت  پروردگار


باز از چمن داور، یک غنچه نمایان شد / از یمن قدوم او عالم همه بستان شد
برخیز نما شادی، ایام سرور آمد / چون باز دری بر خلق از روضه ی رضوان شد . . .


خداوند مژده این مولود پربركت را در سوره كوثر به پیامبرش داد و فرمود:

انا اعطیناك الكوثر، فصل لربك وانحر، ان شانئك هو الابتر»؛ ما سرچشمه جوشان خیر كثیر را به تو بخشیدیم، اكنون كه چنین است، براى پروردگارت نماز بجاى آور و تكبیر گو! مسلماً دشمن تو، ابتر است! 

در کدام آیه...


در كدام آيه قرآن به «حجاب» اشاره شده، برخى ها گفته اند اصلاً حجاب در قرآن به معناى چادر نيست آيا اين حرف صحيح است؟

 

پاسخ:

«حجاب» به معناى پرده، حاجب، پوشيدن و پنهان كردن و مانع، خواه مانع مادّى مانند پرده و ديوار[1] و يا مانع معنوى است. اين واژه هفت بار در قرآن كريم آمده و معناى آن در اين هفت مورد چيزى است كه[2] از هر نظر، مانع ديده شدن چيزى ديگرى مى شود. چنان كه درباره زنان پيامبرصلى الله عليه وآله در قرآن مجيد مى خوانيم: «وَ إِذا سَألْتمُوهُنَّ مَتاعا فَسألوهُنَّ مِن وَراءِ حجابٍ...»[3]؛ « [به مسلمانان مرد سفارش شده] اگر از زنان چيزى خواستيد از پشت پرده درخواست كنيد».

با توجه به ذيل آيه كه[4] مى فرمايد: «ذَلِكَ اَطهُر لقلوبِكم و قُلوبِهُنَّ» مى توان فهميد كه مسئله آداب معاشرت زن و مرد با يكديگر را مطرح مى كند؛ چنان كه صدر آيه در همين موضوع بود و در آيات 32 و 60 سوره احزاب كه در خصوص حجاب اسلامى و نحوه برخورد و ارتباط زن و مرد نامحرم با هم رهنمود مى دهد، لذا به كارگيرى كلمه «حجاب» در قرآن كريم، به معناى حجاب اسلامى مصطلح نيست و همين معنا سبب گرديده بسيارى گمان كنند اسلام خواسته است زن هميشه پشت پرده و در خانه محبوس باشد و بيرون نرود يا مثل ويل دورانت[5] بگويند: «اين امر خود مبناى پرده پوشى در ميان مسلمانان به شمار مى رود»[6]

و يا مدّعى شوند: حجاب به وسيله ايرانيان به مسلمانان و اعراب سرايت كرده است، در حالى كه آيات مربوط به پوشش اسلامى زنان پيش از مسلمان شدن ايرانيان نازل شده است.

همان گونه كه ويل دورانت مى گويد و كتب تفسير شيعه و سنّى آن را تأييد مى كنند اعراب چنين پوششى نداشتند[7] و عادتشان تبرّج و خودنمايى بود كه اسلام آن را ممنوع ساخت: «وَ لا تَبَرَّجنَ تَبَرُّجَ الجاهِليَّةِ الاُولى»[8] بنابراين، گرچه پوشش، فرهنگ عمومى و رايج بين همه ملل بود، اما پوشش اسلامى به نحوى كه ضمن پرهيز از خودنمايى، حدود و مشخصات خاصى دارد، از فرهنگ اسلامى وارد فرهنگ ايرانيان شد.

در قرآن مجيد درباره حجاب و پوشش از واژه «جلباب»[9] و يا «خمار»[10] استفاده شده و در روايات در بحث نماز (كتاب الصلوة) و ازدواج (كتاب النكاح) واژه «ستر» و «ساتر» به معناى پوشش و وسيله پوشش زن در مقابل نامحرمان استفاده شده است.

ناگفته نماند؛ پوشش اسلامى بانوان به معناى حبس و زندانى كردن و قرار دادن آن پشت پرده و در نتيجه، عدم مشاركت اين گروه عظيم در فعاليت هاى اجتماعى نيست؛

چه اين كه مشاركت سياسى زنان در اسلام، زمانى به رسميت شناخته شد و آنان در كنار مردان در بيعت با رسول اكرم صلى الله عليه وآله قرار گرفتند كه عرف و جامعه آن روزگار، براى زن منزلتى قايل نبودند[11] و در غرب، با چهارده قرن تأخير آن هم از روى اضطرار و به منظور استفاده ابزارى از احساسات و آراء سياسى زنان مطرح گرديد، بلكه حجاب و پوشش زمانى مطرح است كه زن در اجتماع حضور مى يابد اما به جهت اينكه استفاده ابزارى از او نشود و از مزاحمت ها در امان باشد لازم است كه در معاشرت با مردان بدنش را بپوشاند و به جلوه گرى و خودنمايى نپردازد و مشاركتش در فعاليت ها بر اصول انسانى و اسلامى استوار باشد.[12]

پي نوشت ها


[1]راغب اصفهانى، المفردات فى غرائب القرآن، قم، نشرالكتاب، ج دوم، ص 108 ؛ سيد على اكبر قرشى، قاموس قرآن، ج 2، تهران، دارالكتب الاسلاميه، 1361، ج سوم، ص 103-105؛ مريم (19)، آيه 33 ؛ احزاب (33)، آيه 17 ؛ اعراف (7)، آيه 53.

[2]شورى (42)، آيه 51 ؛ فصلت (41)، آيه 5 ؛ اسراء (17)، آيه 45.

[3]احزاب (33)، آيه 53.

[4]مرتضى مطهرى، مسئله حجاب، ص 74.

[5]همان، ص 73.

[6]ويل دورانت، تاريخ تمدن، ترجمه: احمد آرام و ديگران، ج 1، ص 433و434.

[7]مرتضى مطهرى، پيشين، ص 22؛ ر.ك: تفاسير: فضل بن حسن طبرسى، مجمع البيان و زمخشرى، كشّاف، ذيل آيات 33 احزاب و 60 نور.

[8]احزاب (33)، آيه 33.

[9]احزاب (33)، آيه 59.

[10]نور (24)، آيه 31.

[11]ممتحنه (60)، آيه 12.

[12]مرتضى مطهرى، پيشين، ص 73 ؛ ناصر مكارم شيرازى و ديگران، تفسير نمونه، ج 17، صص 403-401.

به نقل از كتاب حقوق زن

سایت پرسمان

خانم‌ها! لطفا به کفش‌هایتان دقت کنید!!

خانم‌ها! لطفا به کفش‌هایتان دقت کنید!!


كفش امروزه یكی از وسائلی است كه از سوی متخصصان توصیه های زیادی برای انتخاب نوع و جنس آن می شود چرا كه پای آدمی به عنوان قلب دوم معرفی شده و از اهمیت زیادی برخورداره ،توصیه هایی مانند اینكه مثلا بعد از ظهرها رو برای انتخاب كفش انتخاب كنید چرا كه پای انسان در صبح كوچك تر است و بعد از ظهر ها معمولا پاها به حالت عادی خود بر می گردد . و یا توصیه هایی در مورد جنس كفش كه اكثر متخصصان كفش چرم را بهترین جنس معرفی می كنند .


کفش

اینها همه مقدمه بود تا با توصیه های قرآن مجید پیرامون خرید كفش توسط خانم ها آشنا شویم توصیه هایی كه هم می تواند سبب سلامت جسم و همچنین سلامت روح و روان افراد یك جامعه شود .

آیه 31 سوره نور بعد از توصیه به حجاب و معرفی افرادی كه به خانم ها محرم هستند و نیازی به داشتن حجاب در برابر آنها نیست یك توصیه بسیار خواندنی به همه زنان دارند و آن توصیه ای است كه به هنگام خرید كفش باید به آن دقت شود و چنانچه اشاره شد این كار می تواند سلامت جسمی و امنیت اجتماعی زنان را به خوبی تامین كند:

ِ( وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفینَ مِنْ زینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمیعاً أَیُّهَا الْمُۆْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون:

و پاهاى خود را [به گونه‏اى به زمین‏] نكوبند تا آنچه از زینتشان نهفته مى‏دارند معلوم گردد. اى مۆمنان، همگى [از مرد و زن‏] به درگاه خدا توبه كنید، امید كه رستگار شوید.)

(النور :  31)

علاوه بر انتخاب كفش مناسب، شیوه صحیح راه رفتن خانم ها در جامعه نیز می تواند در رسیدن به هدفی كه آیه 31 سوره نور برای تمام زنان مسلمان تعیین كرده است موثر باشد، چرا كه راه رفتن اشتباه نیز سبب آشكار شدن زیبایی های زن و جلب توجه نامحرمان می شود كه در زمینه شیوه درست راه رفتن زنان در جامعه ، آیات الهی دختران حضرت شعیب را مصداق بارز این قسمت معرفی می كنند :

(فَجاءَتْهُ إِحْداهُما تَمْشی‏ عَلَى اسْتِحْیاءٍ قالَتْ إِنَّ أَبی‏ یَدْعُوكَ لِیَجْزِیَكَ أَجْرَ ما سَقَیْتَ لَنا فَلَمَّا جاءَهُ وَ قَصَّ عَلَیْهِ الْقَصَصَ قالَ لا تَخَفْ نَجَوْتَ مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمین:

پس یكى از آن دو زن -در حالى كه به آزرم گام بر مى‏داشت- نزد وى آمد [و] گفت: «پدرم تو را مى‏طلبد تا تو را به پاداش آب‏دادن [گوسفندان‏] براى ما، مزد دهد.» و چون [موسى‏] نزد او آمد و سرگذشت [خود] را بر او حكایت كرد، [وى‏] گفت: «مترس كه از گروه ستمگران نجات یافتى.)

( القصص :  25)


(قُلْ لِلْمُۆْمِنینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما یَصْنَعُونَ )

به مردان با ایمان بگو: «دیده فرو نهند و پاكدامنى ورزند، كه این براى آنان پاكیزه‏تر است، زیرا خدا به آنچه مى‏كنند آگاه است.

(النور:  30) 


یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُۆْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُۆْذَیْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً

اى پیامبر، به زنان و دخترانت و به زنان مۆمنان بگو: «پوششهاى خود را بر خود فروتر گیرند. این براى آنكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند [به احتیاط] نزدیكتر است، و خدا آمرزنده مهربان است.

(الأحزاب :  59)


چادر یعنی ...

چادر یعنی من زنم ، به من احترام بذار …!
چادر یعنی به راحتی نمیتونی منو به دست بیاری …!

چادر یعنی به طرز فکرم اهمیت بده نه به اندامم…!

چادر یعنی من فقط برای یک نفرم …!

چادر یعنی هیچ وقت اجازه نمیدم مرز بین ما شکسته بشه…!

چادر یعنی امام زمان هنوز کسایی هستن که منتظرت موندن…!

چادر یعنی من هنوز دنبال لذتم ( اما از نوع بهشتی )...!

چادر یعنی من میتونم خلاف جهت آب شنا کنم …!

چادر یعنی انتهای یک نگاه هرزه …!

چادر یعنی شاید هیچ وقت نفهمی من چی میگم …!

چادر يعني لبخند علي سكوت شيطان.

چادر يعني وقتي بچه هستي بري زيرچادر مادرت احساس ارامش كني.

چادر يعني وجود.

چادر يعني به خيلي چيز ها پشت كردن.

چادر يعني من هم حرمت دارم.


چادر یعنی :

- سپر بلا

- افتخار من

- احترام به بانوی پهلو شکسته

- "بلی " گفتن به حضرت حق

- بالی برای پرواز


چادر یعنی:


یا فاطمه من با چادر حرمتت را نگه داشته ام و برای رضای خدا گام برمیدارم...

دعاى پيامبر (ص) براى زن با حجاب

 حضرت على (عليه السلام) مى فرمايد: روزى به همراه رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم در قبرستان بقيع نشسته بوديم آن روزه هوا سخت بارانى بود در همين حال زنى كه سواره بود از جلوى ما عبور كرد ناگهان دست آن حيوان در گودى فرو رفت و در نتيجه آن زن نقش بر زمين شد. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلم از ديدن اين صحنه روى گرداند و ناراحت شد.اطرافيان رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم عرض كردند يا رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم آن زن پوشيده است و بر تن جامه اى دارد كه تمام بدن او را پوشانده است . حضرت در حق او دعا كرد و گفت : پروردگارا زنانى كه خود را پوشيده نگه مى دارند مشمول رحمت و غفران خود بگردان الله اغفر للمتسر ولات سپس فرمود:

اى مردم براى پوشش از جامه هايى استفاده كنيد كه اندامتان را پوشيده نگه دارد و همسرانتان را به هنگام خروج از منزل با پوشيدن آن در حفظ و امان نگه داريد (1)

1- مجموعه ورام ، ص 78

منبع: كتاب 1001  داستان از زندگانى امام على (عليه السلام(

به سلامتی...

عفاف یعنی...

عفاف‌ یعنی‌ آن‌ حالت‌ نفسانی‌ یعنی‌ رام‌ بودن‌ قوه‌ شهوانی‌ تحت‌ حکومت‌ عقل‌ و ایمان. عفاف‌ و پاکدامنی‌ یعنی‌ تحت‌ تأثیر قوهٔ‌ شهوانی‌ نبودن، شره‌ نداشتن. یعنی‌ جزو آن‌ افرادی‌ که‌ تا در مقابل‌ یک‌ شهوتی‌ قرار می‌گیرند بی‌اختیار می‌شوند، و محکوم‌ این‌ غریزهٔ‌ خود هستند، نبودن. این‌ معنی‌ عفاف‌ است
عفت، پدید آمدن‌ حالتی‌ برای‌ نفس‌ است‌ که‌ به‌ وسیلهٔ‌ آن‌ از فزون‌ خواهی‌ شهوت‌ جلوگیری‌ شود.

چت...

برای جوونای امروز چت خیلی عادی شده

اصلا انگار نه انگار ارتباطی هست و علاقه ای ایجاد میکنه و ....

حتی بچه های مذهبی هم توجیه میکنن که چت نوشتاری که مشکلی نداره...

ارتباط مستقیم که نیست، نگاه حرام هم که در کار نیست...

نمیخوام روضه بخونم

ولی کاش یادمون میفتاد که یه روزی یه روزگاری

یه خانمی بود که برای ارتباط با نامحرم اینقدر احتیاط میکرد

که حتی از کسی که نابینا بود هم رو میگرفت.....

خدایا به حق همون خانم
به ما جوونای امروز کمک کن.

<این هم حکمی در رابطه با چت با جنس مخالف>

سوال :چت كردن با جنس مخالف و رد و بدل كردن صحبت‏هاى معمولى، چه حكمى دارد؟
پاسخ:
همه مراجع: در صورتى كه خوف فتنه و كشيده شدن به گناه وجود داشته باشد، جايز نيست.آيت‏الله سيستانى، Sistani.org، اينترنت؛ آيت‏الله تبريزى، tabrizi.org، اينترنت؛ دفتر همه مراجع.

منبع سوال: نشریه الکترونیکی پرسمان

نویسنده:آقای مهدی منصوریان

من یک محجبه ام(1)


خانم....شماره بدم !!

خانم....شماره بدم !!                                                    
خانوووووووم....شــماره بدم؟؟؟؟؟؟
خانوم خوشــــــگله برسونمت؟؟؟؟؟؟؟

خوشــــگله چن لحظه از وقتتو به مــــا میدی؟؟؟؟؟؟
اینها جملاتی بود که دخترک در طول مســیر خوابگاه تا دانشگاه   می شنید!
بیچــاره اصـلا" اهل این حرفـــــها نبود...این قضیه به شدت آزارش  می  داد
تا جایی که چند بار تصـــمیم گرفت بی خیــال درس و مــدرک شود و  به محـــل زندگیش بازگردد.

روزی به امامزاده ی نزدیک دانشگاه رفت...
شـاید می خواست گله کند از وضعیت آن شهر لعنتی....!
دخترک وارد حیاط امامزاده شد...خسته... انگار فقط آمده بود گریه کند...
دردش گفتنی نبود....!!!!
رفت و از روی آویز چادری برداشت و سر کرد...وارد حرم شدو کنار ضریح نشست.زیر لب چیزی می گفت انگار!!! خدایا کمکم کن...
چند ساعت بعد،دختر که کنار ضریح خوابیده بود با صدای زنی بیدار شد...
خانوم!خانوم! پاشو سر راه نشستی! مردم می خوان زیارت کنن!!!
دخترک سراسیمه بلند شد و یادش افتاد که باید قبل از ساعت ۸ خود را به خوابگاه برساند...به سرعت از آنجا خارج شد...وارد شــــهر شد...
امــــا...اما انگار چیزی شده بود...دیگر کسی او را بد نگاه نمی کرد..!
انگار محترم شده بود... نگاه هوس آلودی تعـقــیبش نمی کرد!
احساس امنیت کرد...با خود گفت:مگه میشه انقد زود دعام مستجاب شده باشه!!!! فکر کرد شاید اشتباه می کند!!! اما اینطور نبود!
یک لحظه به خود آمد...
دید چـــادر امامــزاده را سر جایش نگذاشته

چادرت ارزش است ، باور کن و با افتخار سرت کن...


می دونی ....!!

تا نچشند ،

 نمیفهمند...

چادر یک تکه پارچه نیست...

چادر انتخاب خداست برای زن و انتخاب زن برای خدا !!

مردسالاری و محدود کردن حجاب به زنان!


«قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ...»(نور/30): 
«به مردان مؤمن بگو تا چشمها را از نگاه ناروا بپوشانند.»

حجاب یکی از نمودهای رواج عفاف و حیا است که باید از سوی زن ومرد در جامعه رعایت شود. در جوامع امروزی به دلیل مصرف‌گرایی شتاب‌زا، زن به عنوان کالایی برای جلب فروش و افزایش سود سرمایه‌داران تلقی شد. از سوی دیگر مردان بدون در نظر گرفتن هر گونه عفت پوششی و کلامی، خود را مبرا از رعایت عفت و حجاب می‌دانند؛ چیزی که امروز نیز با آن مواجهیم. محدودیت پوششی بیشتر به زنان و با نوعی اجبار همراه شده است که خود به ایجاد پیامدهای منفی راجع به حجاب در سال‌های اخیر منجر شده است.

بی‌حجابی و بد حجابی در پوشش و رفتار مردان نیز نمایان است، اما با برجسته کردن بی‌حجابی و بدحجابی زنان، این موضوع مهم نادیده انگاشته می‌شود. حضور بیشتر مردان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی به جهت‌گیری‌های گاه افراطی در پوشش زنان منجر شده و در این راستا تغییرات پوششی مردان و از بین رفتن حدود شرعی آنان به حاشیه رانده شده است. 

گرایش به جنس مخالف در سطح اول از دیدن و جاذبه‌های فیزیکی ناشی می‌شود. بنابراین پوشش نامناسب مردان نیز به افزایش بی‌حیایی و غفلت در زنان منجر می‌شود و حرکت چرخه‌ای این جریان، به زدودن مرزهای اسلامی و انسانی جامعه می‌انجامد و در نتیجه پیامدهای بسیاری را به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر این نگاه افراطی به رعایت حجاب تنها از سوی زن، به گسترش اندیشه نادرست سست بودن اراده مردان در غلبه بر نفس و عامل گناه بودن زن که بر خلاف موازین اسلامی است، دامن می‌زند.

 پس برای بهبود شرایط عمومی حجاب در جامعه باید به پوشش و رفتار هر دو جنس به طور عادلانه توجه و اهتمام شود.

منبع:یادداشت های یک دختر چادری

تا ميوه اى پوست بر تن دارد، مدتهاى زيادى دوام خواهد داشت . ولى وقتى پوست ميوه اى گرفته شد بيش از دقايقى دوام نخواهد داشت و حتى بى احترامى به مهمان است كه قبلاً ميوه اى مثلاً سيب را پوست بكنند بعد در مقابل مهمان بگذارند.
حجاب همانند پوست ميوه است كه حافظ تازگى و سلامت ميوه است و تا زمانى كه زنها اين حجاب و عفّت را دارند از طراوت و زيبايى و تازگى و سلامت بهره مندند، ولى برداشتن حجاب همان و از بين رفتن سلامت و زيبايى همان.


رعایت عفت توسط مجری تلویزیون

 ویتامین3برنامه ای که وقتی معمولاً همه خوابند (حدود ساعت 7صبح) به صورت زنده از شبکه 3 به اجراء سید علی ضیاء پخش می شد.
طبق معمول تهیه کننده ی محترم جهت پر بازدید شدن برنامه از بازیگران زن دعوت به عمل آورده بودند.
اما طبق غیر معمول، مجری برنامه با ایشان بسیار محترمانه برخورد می کردند
و در نگاه ها و کلام خود سعی می کرد عفت را رعایت بکنند.

اگر چه از جذابیت برنامه خود نکاست، ولی خیلی از شوخی های معمول مجریان با خانم ها را کنار گذاشت و سعی کرد شوخی های خود را بیشتر با خواهر زاده خانم پریناز ایزدیار و یا آقای حسین مهری انجام دهد. 
دین را بر هر امر دیگری مقدم کرد.

واقعا در صدا و سیما این گونه بودن خیلی سخت است! قبول دارید؟

واقعاً جای خوشحالی داره که هنوز بعضی ها تو صدا و سیما هستن که دین رو مقدم میکنند بر هر امری...